Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále také jen „VOP“) upravují smluvní vztahy mezi obchodní společností BMCO s.r.o. se sídlem Pobřežní 370/4,18600 Praha, IČ: 24297003, zapsanou v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 194020 (dále jen „zhotovitel“) a zadavateli při šíření inzerce a jiné reklamy (dále společně jen „reklama“) v tištěných, elektronických a internetových médiích provozovaných či zastupovaných zhotovitelem.
- Pojmy
Produktem se rozumí v uzavřené smlouvě konkrétně definovaný způsob reklamy, který je v mediálním portfoliu zhotovitele. Kampaní se rozumí realizace reklamy vymezené v této smlouvě zejména časem, prostorem, způsobem a obsahem, případně též označená jiným způsobem (např. pojmenováním). Objednatelem se rozumí zadavatel, tedy osoba, která objedná šíření reklamy.
- Realizační podmínky
Popis produktu
Objednávaný produkt je definovaný názvem, který souhlasí s názvem v katalogu (nabídce) zhotovitele, a cenou. Rozsah produktu se řídí popisem rozsahu uvedeným v katalogu zhotovitele. Odchylný popis produktu uvedený ve smlouvě má přednost před popisem uvedeným v katalogu zhotovitele.
Objednatel stvrzuje, že mu byla prezentována objednaná služba a zhotovitele a důkladně se seznámil s popisem produktu, jež je předmětem této smlouvy.
Podklady pro reklamu
Před zahájením kampaně dodá objednatel zhotoviteli kompletní reklamní podklady, které musí obsahovat:
- název/jméno objednatele,
- číslo objednávky (ID Kampaně),
- všechny negrafické i grafické reklamní prvky, které jsou součástí kampaně,
- grafické podklady obsahují soubory rozměrů, formátů a kvality definovaných v technických podmínkách zhotovitele; pokud je součástí objednávky více reklam, musí být jednotlivé soubory označené správnými názvy reklamy,
- veškeré další informace nutné k uveřejnění reklamy,
- v případě, kdy objednatel nedodá některé z potřebných podkladů, je zhotovitel oprávněn doplnit tyto informace z veřejně přístupných zdrojů týkajících se objednatele,
popř. postupovat podle jiných ustanovení těchto VOP,
- objednatel dále bere na vědomí a souhlasí s tím, že zhotovitel může u některých typů
produktů v rámci propagace objednatele využívat obecné informace objednatele popř. prezentace produktů objednatele (vč. fotografií), zejména ty, jež jsou uvedeny na internetových stránkách objednatele,
- nebudou-li kvalita či jiné vlastnosti podkladů objednatele definovány v technických podmínkách zhotovitele, je objednatel povinen je dodat v kvalitě a vlastnostech obvyklých pro daný typ reklam.
Kompletní inzertní podklady musí být doručeny zhotoviteli nejpozději do 10.dne v měsíci vydání reklamy.
Korektury
Zhotovitel předloží objednateli v případech, kdy je to obvyklé, návrh produktu k případné korektuře. Objednatel může provést korekci ve lhůtě dvou pracovních dnů, neurčí-li zhotovitel jinak. Po marném uplynutí této lhůty se má za to, že objednatel s návrhem produktu souhlasí. Korektura nesmí podstatným způsobem měnit návrh produktu.
Odpovědnost objednatele
Objednatel je plně odpovědný za obsah reklamy. Objednatel se zavazuje, že reklama předaná zhotoviteli k šíření nebude v rozporu s právními předpisy, dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, a že šířením reklamy nebudou neoprávněně zasažena práva a oprávněné zájmy třetích osob (zejména, nikoliv však jen, právo na ochranu osobnosti fyzických osob, právo na ochranu dobré pověsti právnických osob, autorská práva, práva související s právem autorským a práva k ochranné známce), a nebudou ani porušeny obecně závazné právní předpisy, zejména zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, a že všechny finanční nároky vyplývající z užití autorských děl, popřípadě podobizen fyzických osob užitých v rámci reklamy a z práv souvisejících s právem autorským byly uspokojeny. Objednatel se zavazuje, že pokud zhotoviteli, popř. provozovateli příslušného média, vznikne v důsledku šíření reklamy škoda nebo jiná újma, tuto škodu (újmu) v plné výši nahradí. Škodou se rozumí i náklady soudního či rozhodčího řízení, včetně nákladů na právní zastoupení v těchto věcech.
Další podmínky
Zhotovitel provede distribuci v minimálním množství distribuce právním subjektům dle specifikace a množství ve smlouvě. V opačném případě objednatel má nárok na slevu v hodnotě podílu ceny inzerce a garantovanému množství za každý neprokázaný ks. Není-li výslovně uvedeno jinak, je zhotovitel oprávněn v odůvodněných případech měnit média zahrnutá do jednotlivých produktů a rozsah a umístění příslušných reklamních formátů v těchto médiích.
III. Platební podmínky
Objednatel je povinen uhradit závazek plynoucí z příslušné smlouvy o dílo a to formou zálohy v 40% výši do 7 dnů ode dne uzavření smlouvy o dílo. Po vydání publikace uhradí zbylou částku včetně zákonné DPH do 7 dnů. Pokud nebude zaplacena záloha, objednateli zaniká rezervované místo v publikaci. Do doby zaplacení je zhotovitel oprávněn kampaň (či její část) pozastavit. Uhrazením se rozumí připsání částky na účet zhotovitele. Zhotovitel si vyhrazuje právo vystavit daňový doklad před úplným poskytnutím služby. Úrok z prodlení se zaplacením faktury je 0,05 % dlužné částky denně.
- Odstoupení od smlouvy, storno kampaně
- Zhotovitel si vyhrazuje právo odmítnout či (po)zastavit šíření reklamy případně její části či od smlouvy odstoupit v případě:
- a) kdy zadaná reklama nebude odpovídat uzavřené smlouvě anebo těmto VOP,
- b) kdy budou porušeny jednotné, věcně ospravedlnitelné zásady zhotovitele,
- c) z důvodu právně závadného obsahu reklamy, tzn., pokud obsah či šíření reklamy bude v rozporu s právními předpisy, zásadami poctivého obchodního styku nebo rozhodnutími orgánů veřejné správy,
- e) obsahující sdělení, reklamu či obchodní sdělení třetích osob, s výjimkou případu, kdy objednatelem bude reklamní či mediální agentura a reklama bude obsahovat sdělení, reklamu či obchodní sdělení jejího zákazníka,
- f) která bude zasahovat do práv a oprávněných zájmů zhotovitele či bude poškozovat nebo by mohla poškodit dobré jméno zhotovitele, jeho zaměstnanců, osob tvořících se zhotovitelem holding nebo vydavatele či provozovatele příslušného média,
- g) v případě, kdy objednatel odmítne podepsat zvláštní slib odškodnění, jehož podpis bude v odůvodněných případech zhotovitelem požadován,
- h) v případě, kdy objednatel bude v prodlení s úhradou svých splatných závazků vůči zhotoviteli, nebo společnosti tvořící se zhotovitelem holding,
- i) v případě, kdy zhotovitel bude mít důvodné pochybnosti o tom, zda u reklamy není dán důvod pro její odmítnutí podle předchozích ustanovení.
Nárok zhotovitele na úhradu ceny není ve výše uvedených případech dotčen.
- Zhotovitel může od této smlouvy odstoupit vedle zákonem stanovených případů také v těchto případech:
- a) pokud bude objednatel v prodlení s úhradou ceny po dobu delší jak 5 dnů,
- b) z důvodů uvedených v předchozím odstavci,
- c) jestliže realizaci kampaně neumožňují kapacitní či odůvodněné obchodní či technické podmínky vydavatele či provozovatele příslušného média a tento z téhož důvodu odmítne zhotoviteli kampaň či její část provést,
- d) pokud reklamní podklady budou mít vady a objednatel je neodstraní nejpozději dva dny před zahájením kampaně,
- Storno objednané kampaně je možné kdykoliv. Stornopoplatek za storno do 4.dne měsíce před měsícem vydání je 30%. Stornopoplatek za storno do 10.dne měsíce před měsícem vydání je 50%. Po 10.dni měsíce před měsícem vydání je storno poplatek 100 % ceny kampaně (reklamy). Zhotovitel může určit storno poplatek v nižší výši. Nárok zhotovitele na úhradu již poskytnuté části kampaně není stornem dotčen.
- Reklamace
V případě pochybení na straně zhotovitele je objednatel v rámci reklamačního řízení oprávněn požadovat uveřejnění náhradní reklamy nebo přiměřenou slevu z ceny. Lhůta pro uplatnění reklamace je 7 dnů ode dne, kdy objednatel zjistil anebo mohl zjistit pochybení.
Objednatel musí uplatnit reklamaci výhradně písemně, a to doporučeným dopisem na adresu provozovny provozovatele Javornická 1581, 51601 Rychnov nad Kněžnou. Reklamce podané jiným způsobem nejsou považovány za řádně uplatněné.
- Ochrana osobních údajů
Objednatel tímto poskytuje zhotoviteli výslovný souhlas s tím, aby zhotovitel použil jeho osobní údaje poskytnuté mu na základě či v souvislosti s uzavřenou smlouvou o dílo (v rozsahu: jméno, příjmení, popř. název, adresa bydliště, sídla anebo provozovny, telefonní číslo, e-mailová adresa) ve své marketingové databázi a databázích všech zpracovatelů této databáze za účelem nabízení produktů, obchodu a služeb zhotovitele a všech společností, které tvoří se zhotovitelem holding. Zhotovitel je dále oprávněn obvyklé údaje uvést v jím provozované databázi.
Zhotovitel tímto informuje každého objednatele – fyzickou osobu, který podle předchozího odstavce poskytl svoje osobní údaje ke zpracování, o jeho právech vyplývajících ze zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů v platném znění (dále jen „zákon“), tj. zejména o tom, že poskytnutí těchto údajů je dobrovolné, že objednatel má právo přístupu k nim, a že má právo při porušení zákona se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů s žádostí o zajištění nápravy, jakož i o dalších právech vyplývajících z §§ 11 a 21 tohoto zákona.
Uzavřením smlouvy o dílo každý objednatel souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 zákona č. 480/2004 Sb. s tím, že mu budou zhotovitelem zasílána nevyžádaná obchodní sdělení na jeho adresu (včetně e-mailové), bude kontaktován nevyžádaným directmailem obsahujícím obchodní sdělení a prostřednictvím nevyžádaného telemarketingu obsahujícího obchodní sdělení týkající se produktů, obchodu a služeb zhotovitele a osob s ním tvořících holding.
Jakékoliv odvolání souhlasu podle tohoto článku nemá vliv na oprávnění zhotovitele na zpracování informací a údajů, které vyplývá z příslušných právních předpisů, ledaže by výslovně stanovily jinak.
VII. Závěrečná ustanovení
Smluvní strany se dohodly, že mezi nimi uzavřené smlouvy (o dílo) o šíření reklamy a vztahy z nich vyplývající se budou řídit zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Ukončení smlouvy mezi objednatelem a zhotovitelem musí být provedeno písemně.